Fotovakschool wordt Fotoacademie Amsterdam

Na 2 jaar de opleiding fotografische vormgeving aan de Fotovakschool in Apeldoorn heb ik enige maanden terug het besluit genomen om te stoppen met deze opleiding.  Reden is dat de kwaliteit van de opleiding voor mij fors te wensen over liet en duidelijk niet aansluit bij de verwachtingen die ik heb bij het volgen van een HBO fotografie opleiding.  Heb het jaar wel afgemaakt om er nog zoveel mogelijk uit te halen voor mijzelf. Ben blij dat deze periode er nu op zit en de keuze heb gemaakt.

De keuze betekent niet dat ik stop met fotografie, het tegenovergestelde is waar, wil verder maar dan ook echt inhoudelijk verder in beeld en beeldtaal. Na het bezoeken van een aantal open dagen aan de Fotoacademie in Amsterdam en Nijmegen en meerdere gesprekken gekozen voor de opleiding tot fotograaf aan de Fotoacademie in Amsterdam.  In de 2 jaar Fotovakschool al meerdere onderdelen gehad die ook terug komen bij de Fotoacademie en om nu weer helemaal bij jaar 1 te beginnen trekt mij ook niet echt. Na een toelating gesprek met Ruud in Amsterdam wat overigens erg goed is om te bepalen waar je het best kunt instromen.  De foto's die ik gemaakt heb voor de laatste opdrachten worden bekeken en besproken, een theoretische toets afleggen om te kijken of ik voldoende technische kennis heb en een aantal basisbewerkingen in Photoshop uitvoeren om te laten zien of je de basis begrippen bezit. Na de toets afgesproken dat ik een deel van het 1e jaar ga doen om vervolgens vanaf de 2e fase van het 2e jaar in te stromen.

Centraal Station van Amsterdam 
Vanaf september 2012 zal ik dan voor een periode van 3 jaar wekelijks naar Amsterdam reizen met de trein voor mijn studie aan de Fotoacademie. Ik heb er weer helemaal zin in en spreek de verwachting uit dat deze opleiding wel aansluit bij mijn verwachtingen.  Ik heb ook de keuze voor Amsterdam gemaakt omdat het op de eerste plaats een mooie stad is waar ik graag kom en op de Fotoacademie in Amsterdam heb je de beschikking over veel mentoren waarbij je het werk dat je maakt kunt bespreken. En met de trein reis ik in iets meer dan 1,5 uur van Wijchen naar Amsterdam.  Voor mij een gewende en prettige manier van reizen.

Via deze blog zal ik tijdens de opleiding regelmatig verslag doen van de opdrachten en het werk dat ik maak.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Fotovakschool vs Fotoacademie

Allerretour Kortrijk met Stephan Vanfleteren, Carl de Keyzer en Bieke Depoorter

Portret/stilleven naar voorbeeld - Opdracht Erotiek - Fotoacademie