Fashion shoot - NDSM werf Amsterdam

www.guillaumefotography.nl
Voor een opdracht van de Fotoacademie "Modische figuren" heb ik samen met 2 modellen en een MUA een middag gepland om foto's te maken op de NDSM werf in Amsterdam. Wilde het liefst ook een styliste vragen voor de kleding maar zoals het vaker gaat op TPF basis liet de styliste na eerst toegezegd te hebben niets meer van zich horen. Erg jammer dat mensen soms niet eens de moeite meer nemen om een antwoord te geven.  Ik heb de modellen dan ook gevraagd om zelf een aantal kleding sets mee te nemen die we kunnen gebruiken. De shoot moest een beetje stoer karakter krijgen, zeker geen glamour, en passen bij de ruigheid van het NDSM terrein.
Shola en Thea die als model komen heb ik niet eerder mee gewerkt, altijd weer even spannend of er enige klik is.  Voor de visagie is Valerie van Heck bereid gevonden die al een keer eerder visagie voor een opdracht heeft gedaan.
Het weer op deze zondagmiddag zat helemaal mee, weinig bewolking en zon.  Wel koud wat voornamelijk voor de modellen niet altijd prettig was.  De grote betonblokken die er liggen, graffiti op de muren, de omgeving van de hijskraan en de vele kleuren (vaak felle) zeecontainers die er staan heb ik als decor gebruikt.  Voor de visagie gebruikte Valerie felle kleuren rood en geel die prima aansluiten bij de omgeving en kleding.
De opdracht was dat de modellen ten voeten uit staand en zittend gefotografeerd zouden worden. Dat was voor mij enigzins werken met nieuwe poses en afstand nemen tot het model.
Het is een geslaagde middag geworden, met veel foto's waar ik tevreden over ben huis gekeerd. Een aantal foto's heb ik tijdens mijn 1e beoordeling op de Fotoacademie neergelegd.

Hieronder een aantal van de foto's:

Shola door  © Antoon Tychon

Shola door  © Antoon Tychon
Thea door  © Antoon Tychon


Shola door  © Antoon Tychon
Thea door  © Antoon Tychon

Shola door  © Antoon Tychon



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fotovakschool vs Fotoacademie

Allerretour Kortrijk met Stephan Vanfleteren, Carl de Keyzer en Bieke Depoorter

Portret/stilleven naar voorbeeld - Opdracht Erotiek - Fotoacademie