Rondreis Myanmar (Birma)

www.guillaumefotography.nl www.antonio.waarbenjij.nu
Inmiddels weer een 5 maanden geleden dat ik een mooie rondreis heb gemaakt door Myanmar (Birma). Een land waar toerisme sterk in opkomst is nu er democratische hervormingen doorgevoerd worden en de politiek langzaam verandert.  Als fotograaf kun je hier prachtige reportages en beelden maken.  Ik heb Myanmar vooral ervaren als een land van goud met de vele tempels en andere Boeddhistische bouwwerken. De mensen zijn bijzonder vriendelijk en in bijna alle situaties vinden deze mensen het goed als je foto's wilt maken.
Deze reis wilde ik naast mijn reguliere fotografie ook gerichter foto's maken, meer dan de standaard foto's die iedere reiziger maakt. Dat is nog best lastig omdat mijn reis vooraf gepland is en ik niet altijd weet wat ik in de volgende plaats waar ik verblijf kan fotograferen. Vaak is het dan ook ter plekke zien wat de mogelijkheden zijn en waar ik mij op wil richten. 
Een van de thema's die ik tijdens de reis heb aangehouden zijn jongeren en het Boeddhisme. Het is bijzonder om te zien hoe veel jongeren zichtbaar (in het openbaar) met het geloof bezig zijn. 
In Nyaungshwe waar ik 2 volle dagen verbleef zag ik de eerste dag dat er in de ochtend een mooie mist over het plaatsje daalde wat aan de bedrijvige rivier naar het Inle meer een prachtig gezicht moet zijn. De volgende ochtend vroeg uit mijn bed om dit te zien en vast te leggen in beelden.  In een eerder bericht heb ik hier al foto's van geplaatst. Foto's Nyaungshwe en jongeren en Boeddhisme .

Welkom door oude vrouw in Myanmar  © Antoon Tychon


2 weken geleden begonnen aan mijn reisboek met daarin mijn ervaringen en een selectie van foto's. Dit boek heb ik gemaakt in Lightroom wat uitstekend werkt. Klein nadeel blijft nog wel dat de layout redelijk standaard is maar het gebruik is goed en makkelijk.  Het boek klaar en via Blurb.com uploaden.  Als papiersoort kies ik voor proline uncoated een mooie papierkwaliteit waar de foto's echt goed op uit komen. Als achtergrond kies ik een neutraal grijze kleur om de foto's goed tot hun recht te laten komen.  Een week later heb ik het boek in huis en ben wederom zeer tevreden over het resultaat. Het boek vind je hier.


Uit alle foto's maak ik dan nog een selectie van beelden voor aan de muur.  Hieronder mijn beelden van tempels, kloosters en mensen die voor mij staan voor Myanmar. 


Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon



Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon

Myanmar (Birma)  © Antoon Tychon



Reacties

Populaire posts van deze blog

Fotovakschool vs Fotoacademie

Allerretour Kortrijk met Stephan Vanfleteren, Carl de Keyzer en Bieke Depoorter

Portret/stilleven naar voorbeeld - Opdracht Erotiek - Fotoacademie