Product fotografie - NS wandelingen- zonsondergang

Op dit moment hangen er op vele stations en in de stad Leeuwarden veel posters met daarop fotografie door mij gemaakt. Een redelijk saai onderwerp maar een andere uitdaging dan ik gewend ben. Dit keer geen landschap om modellen maar lege en gevulde koffie en thee bekers fotograferen met behulp van studiolicht. De foto's zijn door een reclameburo gebruikt in de onderstaande poster te zien in o.a. de stad Leeuwarden.

 


In het eerste weekend van 2011 heb ik de NS wandeling gelopen en foto's gemaakt voor mijn project. Het was nog een koude dag met de laatste resten sneeuw dat mening stukken van de paden glad maakte. Met mijn wandelschoenen en opletten waar je loopt gaat het goed. De zon schijnt heerlijk en het laatste gedeelte van de wandeling bij de Vughtse lunetten was erg mooi om te fotograferen. Hieronder enkele foto's van deze wandeling.

Zicht op het oude paleis van justitie in 's-Hertogenbosch
NS wandeling Vughtse lunetten

NS wandeling Vughtse lunetten
Soms heb je van die momenten dat je iets prachtigs ziet maar je camera niet bij je hebt.  Deze keer in de trein naar huis na een dag studie aan de fotovakschool had ik uiteraard mijn camera bij me. Net voor de trein station Nijmegen binnen reed zag ik vanuit de trein een prachtige zonsondergang, een mooie rode gloed die de horizon verlichte. Als je goed op de foto kijkt dan zie je dat de rookpluim uit de Electrabel centrale in Nijmegen lijkt als een vuurbal door de weerkaatsing van het rode zonlicht. De onscherpe stuik die net in mijn beeld kwam op het moment dat ik de foto's nam in de langzaam rijdende trein maakt dat het een mysterieus beeld is geworden.  Toeval!

Zonsondergand Nijmegen met zicht op Electrabel

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fotovakschool vs Fotoacademie

Allerretour Kortrijk met Stephan Vanfleteren, Carl de Keyzer en Bieke Depoorter

Portret/stilleven naar voorbeeld - Opdracht Erotiek - Fotoacademie