Assesment module 4 - NS wandelingen

In de laatste weken van de module studiofotografie en van het 1e jaar van de opleiding veel lessen met het bespreken en vooral het kijken naar foto's En dan vooral het kijken naar foto's, hoe kijk je naar een foto en waar kijk je dan het eerst naar. Dan blijkt dat we als mens geneigd zijn om altijd van links naar rechts te kijken en eerst naar de lichte delen en vervolgens naar de scherpe delen in een foto.  Voor de opdracht van een 3 luik voor het assesment levert dit ook mooie discussies op in welke volgorde de foto's dan moeten liggen en van een aantal foto's op ze juist verticaal of horizontaal moeten liggen.
Voor het assesment hebben we 2 opdrachten gekregen waar we mee aan de slag zijn geweest. Opdracht 1 was een 3 luik fotograferen met structuren die de moeite waard zijn om aan de muur te hangen.  Opdracht 2 was een portret maken van een persoon en van dezelfde persoon een modieus vormgegeven portret.

Voor de opdracht portret heb ik meerdere door het slechte weer een aantal keren de shoot moeten verplaatsen, uiteindelijk heb ik in het laatste weekend voor het assesment een shoot gedaan met mijn neefje Emil en zijn vriend Glen. We hebben gekozen voor een buitenlocatie bij het kasteel in Hernen en een muur met graffitie in Nijmegen tegenover het station.  Voor de foto's wilde ze vooral ook stoere jongens foto's met bling, waarvoor ze mijn horloges, armbanden en Ipad hadden meegenomen. Het is uiteindelijk een leuke shoot geworden, alleen het selecteren van de juiste foto's was een lastige klus, welke foto's zouden het meest geschikt zijn voor mijn assesment. Uiteindelijk heb ik een kleine selectie gemaakt die ik heb laten zien. Deze foto's staan hieronder.

Emil en Glenn door Antoon Tychon

Emil en Glenn door Antoon Tychon

Emil en Glenn door Antoon Tychon


Emil door Antoon Tychon

Glenn door Antoon Tychon


























Voor de opdracht structuur heb ik een glas genomen als object op een houten tafel en dit door verschillende composities tot een aantrekkelijk geheel te fotograferen. Hieronder de foto's die ik uiteindelijk heb ingeleverd voor de opdracht. Waarbij de 1e foto's links hoort de foto eronder in het midden en de onderste foto rechts





Voor beiden opdrachten heb ik mijn studiepunten behaald waar ik erg blij mee ben, evenals de opmerking van de docent om vooral door te gaan met shoots waarin ik kies voor jongeren  of juist oude mensen als model.


In mijn project van NS wandelingen heb ik de afgelopen weken 2 wandelingen gedaan. Dag 1 van de NS wandeling 2-daagse Poort van de Graafschap van Zutphen naar Lochem en de NS wandeling Geniedijk van Hoofddorp naar Haarlem. Waarvan hieronder enkele foto's.
Mijn docent gaf als feedback op de foto's van mijn wandelingen om te zorgen dat er in de foto ook iets gebeurt, dit kan zijn een mens of dier.  Tijdens het wandelen en het maken van foto's probeer ik daar nu ook op te letten.

NS wandeling Poort v/d Graafschap

NS wandeling Poort v/d Graafschap

NS wandeling Poort v/d Graafschap

NS wandeling Geniedijk

NS wandeling Geniedijk

NS wandeling Geniedijk

NS wandeling Geniedijk

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fotovakschool vs Fotoacademie

Allerretour Kortrijk met Stephan Vanfleteren, Carl de Keyzer en Bieke Depoorter

Portret/stilleven naar voorbeeld - Opdracht Erotiek - Fotoacademie