Reportage voor Bikefreak

Enige weken geleden werd ik gevraagd door een redacteur van het magazine Bikefreak (http://www.bikefreak.nl) om foto's te maken van jeugdkampioen Marlo Koevoet. Heb nog niet eerder sport fotografie gedaan en vond dit een leuke kans om eens te doen, dus de opdracht aangenomen. 2 dagen later moesten de foto's al gemaakt worden.  De bedoeling was een 3-tal foto's  waarvan 1 met enkel de fiets, 1 poserend bij de fiets en 1 foto in actie.
Als locatie kiezen we voor de Wijchense berg waar Marlo dagelijks gaat trainen. Eerst een foto van de fiets die nu helemaal gepoetst en schoon is. De redacteur geeft exact aan hoe hij de fiets op de foto wil, recht van voren en een onscherpe achtergrond.  Prettig om eens te werken met iemand die exact aangeeft wat voor foto's hij wil en welke ik vervolgens maak.  De teksten op de fiets en de wielen moeten goed te lezen zijn, de trappers behoren in een horizontale stand te staan en in een bepaalde hoek ten op zichte van het frame.  Nadat de foto van de fiets gemaakt is en alle storende takjes in het beeld eerst zorgvuldig verwijdert zijn een foto poserend bij de fiets met ook een onscherpe achtergrond.  Tot slot een foto in actie waarbij Marlo tegen de heuvel op fietst. De sponsors op de kleding mogen niet alle op de uiteindelijke foto komen, iets waarbij ik met het maken van de foto's extra aandacht aan geef.
Uiteindelijk zijn we ruim een uur bezig geweest om de 3 foto's te maken.  Het was een leuke nieuwe ervaring waar ik veel van opgestoken heb en is wat mij betreft voor een vervolg vatbaar en stiekem ben ik best trots dat er foto's van mij in dit magazine staat wat in heel Nederland en België te koop is.

Opdracht in Bikefreak © Antoon Tychon 


Opdracht Bikefreak © Antoon Tychon

Opdracht Bikefreak © Antoon Tychon

Opdracht Bikefreak © Antoon Tychon

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fotovakschool vs Fotoacademie

Allerretour Kortrijk met Stephan Vanfleteren, Carl de Keyzer en Bieke Depoorter

Portret/stilleven naar voorbeeld - Opdracht Erotiek - Fotoacademie