Rondreis Madagascar - Mauritius

Het is al weer enige weken geleden dat ik terug ben gekomen van mijn rondreis door Madagascar en Mauritius.  De mooiste foto's heb ik  geselecteerd en er afdrukken van gemaakt. Komende week deze opplakken en in passe-partout inlijsten.  Mijn wand in de keuken kan ik dan voorzien van nieuwe prachtige foto's.

Dit is een van mijn favoriete portretten met gebreide muts.


Madagascar portret .© Antoon Tychon
Madagascar is voor een fotograaf een erg fotogeniek land. De natuur en landschappen zijn prachtig, veel flora die je hier ziet komt je nergens anders op de wereld tegen.  Het is een eiland maar van Noord naar Zuid is ruim 1500 kilometer en in de bergen zit je op ruim 1000 meter hoogte.  Nergens op het eiland is het echt koud. Het was winter op het moment dat ik het land bezocht  maar de temperaturen waren zeer aangenaam. En op het eiland merk je dat er veel verschillen nog zijn in klimaat en de vegetatie in landschap dat daarbij hoort.

Madagascar portret © Antoon Tychon

Wat mij als fotograaf het meest aangenaam verrast heeft zijn de mensen. En dan voornamelijk de mensen buiten de hoofdstad Antananarivo.  Zo gastvrij en nieuwsgierig naar wie je bent. Nagenoeg iedereen die je tegenkomt wil graag op de foto. Vaak had ik de indruk dat veel mensen en kinderen voor het eerst een foto van zichzelf zien.  Doordat we veel wandelen komen we op plaatsen waar zelden of nooit een toerist komt, we lopen dwars door dorpjes van hutjes met palen en stro, dwars over de rijstvelden en komen letterlijk met de lokale mensen in gesprek en worden uitgenodigd om in hun huisjes te komen.
De kinderen roepen je van ver toe met het woord "vazaha"   of als je foto's aan het maken bent "photo vazaha". Dat woord vazaha staat voor blanke.  De kinderen hebben als fotograaf en mens echt mijn hart gewonnen.  Tijdens de reis heb ik zoveel foto's van kinderen gemaakt dat ik besloten heb om een apart boek te gaan maken met enkel portretten van kinderen. Moet hier nog een selectie voor maken maar wil het boek in een aantal hoofdstukken indelen en denk daarbij aan:
1. Kinderen met snottebellen
2. Groepjes kinderen die de lens in kruipen
3. Kinderen in actie
4. Kinderen met een gebreide muts op

Wil kijken of het mogelijk is dat ik het boek ook ga verkopen.  Daarnaast ben ik nog bezig met een boek waarin mijn persoonlijke dagboek komt met per dag de foto's van de plekken die ik bezocht heb en de mensen/kinderen die ik er en onderweg heb gefotografeerd.

De meest foto's op enkele dieren foto's na heb ik gemaakt mijn mijn standaard zoomlens 24-105 mm, en de dierenfoto's met de 70-200mm  2.8. Op Mauritius heb ik voor gebruik gemaakt van een compact onderwatercamera van Nikon.  Ben niet helemaal tevreden met de opnamen hiervan. Een enkele is  echt scherp en heeft mooie kleuren.

Mijn toppers van deze reis deel ik graag met alle lezers.

Madagascar portret © Antoon Tychon

Madagascar portret © Antoon Tychon
Madagascar portret, kinderen in actie © Antoon Tychon

Madagascar portret © Antoon Tychon

Kameleon op Madagascar © Antoon Tychon

Ringstaart maki's op Madagascar © Antoon Tychon

Rijstvelden op Madagascar  © Antoon Tychon

Landschap op Madagascar  © Antoon Tychon

Voor alle foto's van mijn reis kijk op:
https://picasaweb.google.com RondreisMadagascar Mauritius

Voor mijn reisverslag kijk op:
http://antonio.waarbenjij.nu

Antoon Tychon

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fotovakschool vs Fotoacademie

Allerretour Kortrijk met Stephan Vanfleteren, Carl de Keyzer en Bieke Depoorter

Portret/stilleven naar voorbeeld - Opdracht Erotiek - Fotoacademie