Module 5 Reclame en product

September 2011, de start van het 2 jaar van mijn opleiding aan de Fotovakschool. Module 5 heeft als thema reclame en product. Tijdens deze module is het voornamelijk werken met de technische camera.  Met een andere uitleg van de docent krijg ik eindelijk de technische camera onder de knie.  Via internet het boek technische camera van Jim Stone voor 10 Euro op de kop kunnen tikken. Het boek geeft een duidelijke uitleg over de camera.
Het fotograferen gaat mij nu ook beter af dan de andere keren en eindelijk begin ik de begrippen en mogelijkheden van de technische camera te snappen.

Voor deze module hebben we een 3-tal opdrachten:
1.  Het maken van 3 packshots
2.  Het maken van 3 product foto's met sfeer
3.  Het maken van 3 culinaire foto's
4. Samen met 2 mede studenten een campagne bedenken voor een nieuwe product of een bestand product voor een nieuwe doelgroep in de markt zetten.

Voor opdracht 1 en 2 moet ik gebruik maken van de technische camera, voor de andere opdrachten mag ik gebruik maken van de eigen spiegelreflex camera.

Voor de packshot foto's maak ik tientallen foto's met telkens een kleine aanpassing in het opstellen en scherpstellen van de camera om tot het resultaat te komen zoals hieronder.  Voor de sfeerfoto's maak ik gebruik van dezelfde producten om deze met een andere achtergrond en ander licht te fotograferen. De foto's die hieronder staan  zal ik uiteindelijk inleveren voor mijn asement deze week.

Packshot Josh armbanden

Packshot Dior Homme

Packshot Diesel Horloge


De foto's hieronder zijn de sfeerfoto's;


Sfeer foto Dior Homme
Sfeer foto Josh Armbanden

Sfeer foto Diesel horloge

Opdracht 3 is het maken van 3 foto's die gebruikt kunnen worden voor een culinair blad. De keuze in product en welke sfeer ben je geheel vrij.  Deze foto's mag met eigen camera maken en dit hoeft niet per definitie in een studio gedaan te worden.
Hieronder mijn selectie van foto's die ik in ga leveren voor het assesment.





De laatste opdracht die ik samen met 2 andere studenten moet maken gaat het niet worden. We zijn goed van start gegaan en hadden een plan gemaakt om de elektrische fiets hip te maken voor de generatie die net afgestudeerd is en carrière gaat maken. De fiets die voorzien is van de laatste technische snufjes waarbij de fiets vertelt waar ik ben aan mijn vrienden, en de fiets die mij helpt om mijn time-management een beetje makkelijker te maken.  We wilden hierbij 3 foto's gaan maken in 3 verschillende situaties waarbij time-management een rol speelt.
Door mijn reis naar Afrika en andere omstandigheden kregen we het qua planning niet gezamenlijk voor elkaar om het maken van de foto's te organiseren. We besluiten dan ook om ieder voor zich verder te gaan en ieder 1 foto te maken. Mij lukt het in ieder geval niet om voor het assistent dit uit te werken, het ontbreekt mij gewoon aan tijd. Helaas voor dit onderdeel dan geen studiepunt.

Antoon

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fotovakschool vs Fotoacademie

Allerretour Kortrijk met Stephan Vanfleteren, Carl de Keyzer en Bieke Depoorter

Portret/stilleven naar voorbeeld - Opdracht Erotiek - Fotoacademie