Rondreis Zuid-Afrika Namibië Botswana en Zambia

De reis
In de maand september heb ik een rondreis gemaakt door  Zuid-Afrika Namibië Botswana en Zambia . Tijdens deze reis heb ik mijn opgedane kennis prima kunnen inzetten bij het maken van foto's. Naast de reguliere vakantiekiekjes ook bewust foto's maken die ik mogelijk in mijn portfolio kan gebruiken. De natuur in Namibië en dan in het bijzonder de rode duinen met de sossusvlei, Etosha en in Botswana de Okavangadelta en Chobe park waren overweldigend en fotogeniek.
Naast het maken van prachtige foto's van dieren en het landschap om mij heen heb ik een aantal bijzonder mooie foto's gemaakt van het landschap vanuit een klein vliegtuigje. De beperkte hoogte maakte dat ik redelijk gedetailleerde foto's kon maken. Voor het maken van de foto's heb ik mijn Canon 5D mark II met de Canon 24-105 mm lens gebruikt. De sluitertijd had ik vastgezet om 1/1000, de zon scheen volop, dus ik had meer dan voldoende licht.
Mijn uitrusting voor de reis bestond uit 2 canon 5D body's, de 24-105 mm, 70-200 mm 2.8 en de extender 2.0.   De extender heb ik voornamelijk gebruikt in combinatie met de 70-200 mm in de parken Etosha en Chobe.


Mijn reisverslagen van deze reis vind je op http://antonio.waarbenjij.nu/


Foto's selecteren
Na mijn reis had ik een kleine 1400 foto's gemaakt, dus eerst een flinke selectie maken van foto's. Naast de foto's die je bewust gemaakt heb vanwege licht, composite zijn er ook foto's die een mooie herinnering zijn.  Na uren de foto's bekijken en kleine correcties aanbrengen blijven er ruim 600 over.


Bespreking op school
Uit de selectie heb ik vervolgens een 20-tal foto's gekozen die ik heb geprint om te bespreken op school samen met docent en studiegenoten.  De feedback die ik kreeg op mijn foto's is om meer foto's in thema's bij elkaar te plaatsen en deze serie eventueel uit te breiden. De 4 foto's vanuit het vliegtuigje aanvullen met nieuwe beelden.  Verder een serie maken met mensen/portretten, koppen van dieren, en specifieke lichtomstandigheden. Als ik dan uit mijn selectie van foto's deze bij elkaar plaats kom ik tot onderstaande serie's.




Landschap vanuit de lucht
Deze foto's heb ik zoals in het begin vermeld genomen in Namibië (Sossusvlei) en Botswana (Okavanga delta).


Sossusvlei Namibië

Sossusvlei Namibië


Okavangadelta Botswana

Okavangadelta Botswana


Licht in de ochtend en avond
In landen als Namibië en Botswana schijnt de zon veelvuldig en heb je prachtige zonsopkomsten en zonsondergangen. Door juist te spelen met sluitertijden creëer je de meest mooie sferen in het landschap. 


Zonsopkomst Sossusvlei Namibië

Zonsondergan Okavanga delta Botswana

Zonsopkomst Sossusvlei Namibië

Portretten uit Afrika
Niets is mooier dan portretten maken van mensen en dan in het bijzonder kinderen en oudere mensen.  


Meisje in township Swakopmund Namibië

Oude vrouw townshop Swakopmund Namibië

Glimlach in Zambia


Voor alle reisverslagen kun je een kijkje nemen op http://antonio.waarbenjij.nu/

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fotovakschool vs Fotoacademie

Allerretour Kortrijk met Stephan Vanfleteren, Carl de Keyzer en Bieke Depoorter

Portret/stilleven naar voorbeeld - Opdracht Erotiek - Fotoacademie