Assesment - Fotovakschool - NS wandelingen

Op 3 november het assesment gehad voor module 5 product en reclame. Hierbij de foto's ingeleverd welke ik in mijn vorig blog bericht heb geplaatst. Een grote hoeveelheid foto's op de tafels en ieder voor zich mocht zijn eigen foto's toelichten welke keuzes gemaakt zijn, waarom, wat is goed en wat kan beter.

De prints van mijn foto's welke ik standaard bij Profotonet laat afdrukken vallen soms net wat donkerder uit en de foto's met veel wit, mijn packshot foto's, laten bij het kunstlicht in het lokaal een lichte roodzweem zien.  Toch maar eens kijken naar een ander adres om mijn foto's te laten printen of wordt ik nu zelf kritischer.

Mijn foto's van de packshots zijn verder prima, evenals de sfeerfoto's. Over de culinaire foto's enige discussie over mijn keuzes die ik gemaakt heb. De foto met koffie en de fles amaretto kan niet door voor een culinaire foto omdat het merkje van Siemens centraal in het beeld staat.  Een uitleg van het verschil tussen een product en culinair foto kan de docent niet echt geven.
In plaats van de illustratieve foto mag ik mijn nieuwe selectie van landschap foto's vanuit het vliegtuig in Namibië en Botswana.

De groepsopdracht had ik niet gedaan en ga ik ook niet verder uitvoeren, mag daarvoor nog een vervangende opdracht bedenken. Vandaag dan ook 4 van de 6 studiepunten behaald.
Wat ik erg vervelend vind is dat aan het begin van de module niet helder is wat de beoordeling criteria zijn voor de opdrachten om objectief te kunnen beoordelen of mijn foto's voldoen aan de criteria van de docent om de studiepunten te behalen.  Je blijft erg afhankelijk van de mening van de docent die tijdens het assesment bepaald wat de criteria werkelijk gaan worden. Er worden ook elementen benoemd welke niet eerder tijdens de module aan de orde zijn geweest.
In deze module heb ik dan ook geen echte nieuwe dingen geleerd buiten wat meer inzicht in de technische camera.

De module en de wijze van onderwijs maakt dat ik op dit moment erg ontevreden ben over de opleiding en mij de komende maanden dan ook ga beraden of de Fotovakschool een juiste keuze is geweest. Binnenkort de open dagen van de Fotoacademie in Amsterdam maar eens bezoeken om mogelijk volgend jaar de switch te maken.  De opleiding aan de Fotoacademie is dan weliswaar duurder maar als de laatste maanden van het 2e jaar leading zijn voor de rest van de opleiding dan is de opleiding aan de Fotovakschool veel te duur.  Voor ruim 400 Euro per lesmaand mag je toch wel wat verwachten vind ik.

NS wandelingen

In de afgelopen weken tijdens de mooie zonnige dagen weer verschillende NS wandelingen gemaakt om mijn foto's van alle seizoenen van NS wandelingen verder te vullen. Ik bemerk dat ik tijdens het wandelen steeds vaker en meer (mooie) foto's maak. Hieronder een aantal foto's van deze NS wandelingen.
De NS wandelingen die ik na de zomer heb gemaakt zijn de NS wandeling het Muiderslot van station Naarden-Bussum naar station Weesp,  NS wandeling Wezepsche heide van station Zwolle naar station Wezep en NS wandeling Poort van de Graafschap dag 2 van station Lochem naar Ruurlo.  Alle 3 weer prachtige NS wandelingen, inmiddels staat de teller op ruim 60 NS wandelingen die ik gelopen heb.

NS wandeling Muiderslot

NS wandeling Muiderslot

NS wandeling Muiderslot


NS wandeling Muiderslot

NS wandeling Wezepsche Heide

NS wandeling Wezepsche Heide

NS wandeling Poort van de Graafschap (dag 2)

NS wandeling Poort van de Graafschap (dag 2)

NS wandeling Poort van de Graafschap (dag 2)

NS wandeling Poort van de Graafschap (dag 2)

Antoon Tychon

Reacties

Populaire posts van deze blog

Fotovakschool vs Fotoacademie

Allerretour Kortrijk met Stephan Vanfleteren, Carl de Keyzer en Bieke Depoorter

Portret/stilleven naar voorbeeld - Opdracht Erotiek - Fotoacademie